3 Alman deve in darbesi! Karlar gerilemeye balad

Bir dnem Alman ekonomisinin bel kemii ve teknolojik yeniliin sembol olarak grlen Alman otomotiv sektr, yapsal, teknolojik ve jeopolitik zorluklarla kar karya bulunurken, in’de satlarn dmesi ve ABD’nin gmrk vergileri de sektrn karn basklyor.

Alman lks otomobil reticileri Mercedes-Benz, BMW ve Volkswagen Grubu’nun ilk eyrek karlar srasyla yzde 40,7, yzde 25,2 ve yzde 37 geriledi.

Bnyesinde Audi, Bugatti, Seat, Skoda ve Porsche markalarn bulunduran Volkswagen, bnyesinde BMW, MINI ve Rolls-Royce gibi markalar bulunduran BMW Grubu ve Mercedes’in kar marjlarnda srekli dle kar karya kalmas ve ihracata ynelik i modellerinin sarslmas dikkati ekiyor.

Dnyann en byk yeni otomobil pazar olan in, Alman reticiler iin byk sorunlara neden oluyor. Mercedes S-Serisi, BMW 7 Serisi ya da Audi A8 gibi iten yanmal motora sahip lks sedanlar in’de daha az alc buluyor.

Alman lks otomobil reticileri eskiden kar marjlarnn yarsn in’deki mterilerden elde ederken, artk bu durumun sona erdii belirtiliyor.

lk eyrekte Volkswagen, BMW ve Mercedes markalar in’de toplamda 1 milyon ara bile teslim edemedi.

Mercedes-Benz’in yln ocak-mart dneminde in’deki ara teslimatlar ilk eyrekte yzde 10 azalarak 152 bin 800’e, BMW’nin in’deki (Mini markas dahil) ara teslimatlar yzde 17,2 azalarak 155 bin 195’e ve Volkswagen’in in’deki ara teslimatlar da yzde 7,1 derek 644 bin 100’e indi.

– “2026’DA YEN TEKNOLOJLERLE TERSNE DNEBLR”

Almanya’nn nl otomobil uzman Prof. Dr. Ferdinand Dudenhffer, AA muhabirine, Alman otomobil reticileri Mercedes, BMW ve Volkswagen’in den karlarn ve geleceklerini deerlendirdi.

Alman otomotiv irketlerindeki karlarnda dn temel olarak in’den kaynaklandn vurgulayan Dudenhffer, Alman otomobil reticilerinin bu eilimi tersine evirmek iin yeni teknolojilerle iyi bir ansa sahip olduklarn belirtti.

Dudenhffer, “Birka gn nce anghay’da bir kongre vard. Otomotivde yeniliklerini gsterdiler. Mercedes, BMW ve Volkswagen de oradayd. Alman irketler, daha yksek teknolojiyi otomobillere getirmeyi salayan inli teknoloji irketleriyle nasl ibirlii yaplacan da bu kongrede gsterdiler.” dedi.

Gelecek ya da drt eyrekte in’de pazar paylarnn azalmas ve gl rekabet nedeniyle Alman otomobil reticilerinin karlarnn dmesini beklediini anlatan Dudenhffer, “Bununla birlikte BMW, Mercedes ve Volkswagen’in yeni otomobillerinde yer alan birok yeni teknoloji nedeniyle 2026’da bunun tersine dnmesinin mmkn olabileceini dnyoruz. Yani bir tr iyimserlik iindeyiz.” diye konutu.

Dudenhffer, in’le rekabetin mteriler iin “daha dk fiyat” olup olmayaca konusunda ise “Alman otomobil reticileri ucuz araba satmazlar. novasyon odakllar. Marka odakllar ve daha premium arabalar var.” ifadesini kulland.

– “ABD KAYBEDECEK”

ABD Bakan Donald Trump’n Avrupa otomobillerine ek gmrk vergisi getirmesinin ok fazla “belirsizlik” oluturduunun altn izen Dudenhffer, unlar kaydetti:

“Yatrmclar iin ABD’de yatrm yapmak iin ok fazla belirsizlik var. nk bir saat sonra ne talep edeceini bilmiyorsanz, gvenemezsiniz. Bunun zerine yatrm yapmak iin gelemezsiniz. Sektrde birok retici, i modelleri iin gelecekte srdrlebilir riske sahip yeni tesisler arayacak. Bu nedenle de byk pazarn Asya ve in olduunu dnyoruz. Bence kaybeden ABD olacak.”

Dudenhffer, ABD’nin otomotiv sektrnn iklim deiikliine etkisiyle ilgilenmediini de belirterek, “Donald Trump hibir eyle ilgilenmiyor. O iklimimizi yok ediyor. Bence bir yandan in, dier yandan da Avrupa ile iklim deiiklii yarnda mcadele edecekler.” deerlendirmesinde bulundu.

– MALYET AZALTICI NLEMLER

Bu arada, zayf satlar ve elektrikli mobiliteye yaplan ve henz beklenen getiriyi salamayan nemli yatrmlarn yan sra karllk maliyetli yazlm sorunlar, yeniden yaplandrma giderleri ve otomobil geri armalarn da Alman otomotiv irketlerinin karlarn etkiledii belirtiliyor.

ABD Bakan Donald Trump’n ksa sre nce tm otomobil ithalatna yzde 25 gmrk vergisi getirmesi de en byk ihracat noktas olarak ABD pazarna bel balayan Alman reticiler iin nemli bir tehdit oluturuyor.

Alman otomobil retici ve tedarikileri iten karmalar da dahil olmak zere maliyet azaltc nlemler aklarken, gelecee ynelik olarak Avrupa’daki ekonomik durgunluk, ABD’de yeni uygulamaya konulan gmrk vergilerinin etkisi ve in’deki youn fiyat rekabetinin Alman reticileri bask altnda tutmas bekleniyor.

– MALYETLER DRMEK N BASKI ALTINDALAR

Alman otomotiv reticileri, elektrikli aralara geiin yksek maliyetleri ile mcadele ederken in ve Avrupa’dan gelen zayf talep nda maliyetleri drmek ve rekabet gcn korumak iin ciddi bask altnda.

in’deki fabrikalarda ortalama 600 dolar olan ara bana iilik maliyetleri, Alman otomobil fabrikalarnda 3 bin 300 dolara kyor. Yzde 25’lik yksek ithalat tarifeleri nedeniyle, artk ABD Alman lks otomobilleri iin bir ikame pazar olamyor.

Alman basnnda iler byle devam ederse, sadece retici irketlerin kontrollerini kaybetmekle kalmayaca, ayn zamanda otomotiv lkesi Almanya’nn da “mevcut hayat sigortasn kaybedecei” yorumlar yaplyor.

Alman otomotiv endstrisindeki kriz, gzden kaan trendlerin, yapsal sorunlarn ve jeopolitik risklerin karmak bir etkileimiyle ortaya karken, otomotiv endstrisi bir zamanlar Alman ekonomisinin bel kemiini oluturuyordu.

– OTOMOTV SEKTRNN ALMANYA N NEM

Sektr, Almanya’da toplam katma deerin yzde 5’ini olutururken istihdamn yzde 3’n salyor. Gelir asndan ise ak ara en byk sanayi sektr.

Alman otomotiv reticileri (tren gibi dier ulam aralar ve yedek para dahil) geen yl 290 milyar avro deerinde ihracat yapt. Bu da toplam ihracatn yzde 17’sine denk geliyor.

Haziran 2024 itibaryla Alman otomotiv sektrnde tedarikiler hari yaklak 773 bin kiinin istihdam edildii kaytlarda yer ald.

Sanayide alanlarn yaklak yzde 14′ otomotiv sektrnde. Bu da otomotiv sektrn, 952 bin alan olan makine mhendisliinden sonra i gc asndan en byk ikinci sanayi sektr konumuna tayor.

– N ETKS

Almanya’nn dier byk Avrupa ekonomilerine kyasla in’e daha fazla baml olmas dikkati ekerken, in’in Almanya’dan satn ald otomobilleri daha fazla retebilmesi ekonominin bymesini zorlatryor.

in, bata Alman otomobil reticileri olmak zere Alman irketleri iin hem sat hem de byme asndan byk nem tayor. Alman irketleri, kresel pazar iin in’deki en son teknolojileri gelitiriyor ve test ediyor. Alman sanayisinde kullanlan ara rnlerin ounluunun in’den geldii belirtiliyor.

Alman otomobilleri in’de youn talep gryor. Alman otomotiv reticileri Volkswagen, Daimler ve BMW’nin gelirlerinin yzde 30’dan fazlasnn in’den gelmesi dikkati ekiyor.

in uzun zamandr Alman otomobil reticileri iin merkezi bir byme pazar olurken, Mercedes, Audi ve BMW gibi markalar byyen in orta snfnda byk bir poplerlie sahip.

Ancak son zamanlarda inli reticiler aray byk lde kapatrken, BYD, Nio ve Geely in i pazarna giderek daha fazla hakim oluyor ve artk Alman reticilerin in’deki pazar pay nemli lde dyor.

Son yllarda Avrupa lkelerinde satlan elektrikli otomobillerde in reticilerinin pay hzla ykseliyor. in’de retilen dk fiyatl ve sbvanse edilmi elektrikli otomobillerin satlar rakiplerini geride brakyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir